Home » Blog Fietsreizen » Griekenland 2022

Rijdend door het Oostenrijkse landschap, dat ik er altijd uit vind zien als een modelspoorbaan, tufte ik samen met ontelbare vrachtwagens de Brenner over en was ik plotseling in Italië.

Wat is die taal toch speels. Ik word er altijd een beetje vrolijk van.

Ik was even in Trento, een gezellige stad in een gebied waar de inwoners nog steeds niet kunnen kiezen of ze nu Oostenrijker of Italiaan willen zijn. Het verschil zit 'm hierin volgens een Duitstalige inwoner: 'Zij hangen de was op het balkon, wij zetten daar geraniums neer.’

Meestal sta ik op camperplaatsen en hier in Trento was er één bij een hotel waarvan de eigenaar 4 camperplaatsen beschikbaar stelt.
Inclusief een overvloedig ontbijt,  opgediend op zijn terras. Kijk, daar hou ik van!

Verder door de Povlakte, een saai gebied, dus verstand op nul, USB-stick met mijn favoriete muziek in de radio en keihard meezingen. Gelukkig hoort niemand het.

Imiddels ben ik aangekomen op een prachtig plekje op de camping waar mijn camper achterblijft en ik een verrassingsbezoek krijg van 3 vrienden.
Dus dat wordt een gezellig afscheid wanneer ik naar Griekenland fiets.

Liefs!

Bert Huls
11 uur geleden

Wow. In Trento 4 camping plaatsen krijgen voor je campertje. Kan ik me voorstellen dat je daar een groot ontbijt had: je moest voor 4 plaatsen eten. Mooie foto's trouwens

Wendy Lutmers
12 uur geleden

Succes Bep.

Mijn mooie plekje in Brabant verruilde ik gisteren voor een paar weken camperen en fietsen.

En de reis gaat goed.

Alhoewel ik op de autobahn wel een slak lijk met die langsrazende bolides.

Maar het kan altijd erger. Sommige automobilisten rijden zo langzaam dat ze niet geflitst worden, maar geschilderd.

En wat is de diesel duur! € 2.40 moest ik aftikken.
Dat werd me te gortig. Dus even de autobahn af en daar betaalde ik €1.87.

Met 50 anderen, dat dan weer wel.

De twee camperplaatsen die ik aandeed waren heerlijk rustig.
Behoudens dan de Duitse buren, die ruzie maakten over de komende Kerstdagen en niet in de gaten hadden dat er ook mensen zijn die hun taal spreken.

Ze hullen zich op dit moment van schrijven overigens in mokkend stilzwijgen.

Dus is het ook hier nu rustig.

Liefs!

Jan en Joke
2 dagen geleden

Hallo Betty, leuk je eerste verslag en we gaan je weer helemaal volgen.
Wij zijn ook op vakantie, maar hebben het er bijna opzitten. We zitten aan de Adriatische Kust in Lido delle Nazioni, 20 km tnv Ravenna, een camping waar we al tientallen jaren komen en er nog steeds niet genoeg van hebben. Daarvoor zijn we 2 wkn in Caorle bij Venetië geweest. We hebben de afgelopen weken alleen maar mooi weer gehad, had niet beter gekund. Donderdag gaan we aan de terugreis beginnen en hopen zondag thuis te komen. We gaan weer genieten van je verhalen en mooie foto's. Hele goeie en indrukwekkende reis ❤️

Cora
2 dagen geleden

Lekker weer op pad! Een goed begin, mooi weer en een prachtige omgeving. Ga maar weer lekker genieten 😊 Wij genieten weer van de leuke verhalen 😀

Kapper De Harmonie

Oh wat leuk Betty.... Judith en ik zijn blij om je verslag te mogen volgen, de eerste glimlach is een feit..... Dankjewel en tot snel

Bert Huls
2 dagen geleden

Dat is ook lekker gezellig geschreven. Daar kijk ik naar uit.. En het wordt een leuk ritje zo te zien.

Lida Berkhof

Leuk het eerste verslag is er al weer. Geniet er van!

Netty
2 dagen geleden

Fijn te lezen dat je alweer lekker onderweg bent en dat de reis goed verloopt. Wij staan nu in België. We volgen je!💏

Wendy Lutmers

Leuk zo'n verslag. Ik ga je zeker volgen. Voorzichtig en veel plezier

Pico
2 dagen geleden

Heerlijk Betty geniet ervan, wij genieten weer heerlijk in Poeldijk van onze woning😘heel veel plezier🚴

Griekenland 2022

Ja mensen, het voorjaar kriebelt, dus ik heb weer een nieuw plan.

Het wordt weer een gecombineerde trip dit jaar en ik vertrek 21 mei.

Met de camper reis ik naar Italië, in de buurt van Ancona, en blijf daar een paar dagen acclimatiseren.

Daarna hang ik de bagage aan m'n fiets, zwaai m'n camper gedag voor zo'n 4 weken om vervolgens per boot de oversteek te maken naar Griekenland.

Ik kom dan aan in Igoumenitsa en hop via de eilanden Lefkas en Keffalonia naar de Peloponnesos.

Daar doe ik onder andere Olympia, Mistras en Náfplion aan om dan via Athene naar Patras te fietsen. Daar pak ik de boot weer terug naar Ancona.

De fietstrip is in totaal 1800 km, maar ik kort 'm iets in en zal dan op ongeveer 1600 km uit komen.

Het wordt dus weer 4 weken basic leven en ik heb er zin in!

Jan en Thea
10 dagen geleden

Wij dachten al het moet toch weer gaan kriebelen bij Betty, Heel fijne veilige reis en we blijven je volgen met al je foto's en verhalen.